Sarkandaugavas attīstības biedrība atsaucoties uz Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta lūgumu apkopoja galvenās problēmas, kas rodas ostas darbības rezultātā . Pašreiz Rīgas domē rit darbs pie Rīgas brīvostas tematiskā plānojuma izstrādes, kura darba uzdevumu 3. decembrī apstiprināja Rīgas dome ar lēmumu Nr.493.

Nr.

Traucējošā darbība

Apraksts

1. Gaisa piesārņojums Vienīgā gaisa piesārņojuma monitoringa stacija Tvaika ielā 44 spēj mērīt tikai dažus piesārņojumu veidus, to skaitā līdz 2012. gada īpaši aktuālu piesārņojuma veidu – benzolu.
Putekļu (PM10, PM2.5) piesārņojums apkaimē netiek mērīts, taču tas nenozīmē, ka tāda nav. Netiešie pierādījumi – pelēkais sniegs ziemā, pelēcīgi nosēdumi uz māju palodzēm, uc.
2. Smaku traucējumi (pārsvarā naftas produktu) Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem smaku traucējumi, kuru avots ir ostas naftas termināļi, ir samazinājušies. Atsevišķos gadījumos jūtama smaka, ja ir Rietumu vējš (tuvākais terminālis – T2 Terminal), biežāk – ja Ziemeļu vējš. Sarkandaugavas ziemeļu daļā atrodas vairāki termināļi, arī dzelzceļš.
3. Troksnis (no ostas termināļiem) Lielākoties mehāniskas dabas troksnis dzirdams no tuvākā termināļa (T2 Terminal), arī termināļiem Kundziņsalā. Vasarā izteikti bija dzirdama metāllūžņu pārkraušana T2 Terminal teritorijā. Pēdējā laikā, īpaši naktīs, novērots dzelzceļa vagonu manevrēšana (uzsākot gaitu, apstājoties) uzņēmuma teritorijā. Acīmredzot, uzņēmums veic pārkraušanas darbus ne tikai naftas produktiem.
4. Troksnis (dzelzceļš) Īpaši traucējošs Rīgas 28. vidusskolā. Kravu sastāvi ir gari, līdz ar to dunoņa ir ilglaicīga. Līdzīga situācija varētu būt arī Puškina licejā un apkaimes poliklīnikā “Vesels” (Sliežu iela).
5. Dzelzceļa pārbrauktuves noslodze Ezera ielā Ņemot vērā, ka dzelzceļa pārbrauktuve tiek izmantota ne tikai dzelzceļa transporta šķērsošanai braucamo daļu, bet arī manevrēšanai, pārbrauktuve nav izmantojama gan auto satiksmei, gan gājējiem dažreiz pat vairāk kā stundu. Jāņem vērā, ka šī pārbrauktuve nodala 5. tramvaja galapunktu un Ezera ielā dzīvojošos.
6. Transporta noslodze Tilta ielā Tilta ielā atsevišķajās stundās veidojas ļoti intensīva satiksme. Savukārt, kad Tilta ielas dzelzceļa pārbrauktuve ir ciet, veidojas sastrēgums visas ielas garumā. Trokšņu avots ir Tilta, Tvaika, Duntes un Ganību dambja aplis, kurā īpaši kravu transports maina braukšanas ātrumu (bremzē) un virzienu. Rodas vibrācijas kravu transportam šķērsojot tramvaja sliedes.
7. Termināļu estētika Termināļa žogs un masīvās pelēkās ēkas izskatās atbaidoši un degradē vides pievilcību. Īpaši to var novērot attiecībā uz T2 Terminal pārvietojoties pa Tvaika ielu un kur atrodas daudzdzīvokļu mājas.
8. Piekļuve ūdenim Līdz ar ostas uzņēmumu attīstību (liela daļa no kuriem veidojās 90-ajos gados) izveidojās situācija, ka apkaimei nav piekļuves ūdenim, īpaši Daugavai. Nav arī Kundziņsalā, kura attāluma ziņā būtu pieņemam alternatīva. Nav sakopta un labiekārtota Sarkandaugavas upes pieteka (gar Tvaika un Duntes ielu), kas varētu kalpot šim mērķim.
9. Iecerētais Tvaika ielas noslodze Saistībā ar plānoto Tvaika ielas rekonstrukciju īpaši daudz iebildumus pauduši Tvaika ielas iedzīvotāji sākot ar 14 līdz pat 56 namam. Bažu pamatā ir: novirzot pa Tvaika ielu kravu transportu pieaugtu putekļi, troksnis un vibrācijas.
10. Iecerētais Viestura – Tvaika pārvads Saistībā ar plānoto Viestura-Tvaika pārvadu bažas izteikuši Sarkandaugavas ziemeļu daļā dzīvojošie, īpaši Viestura pr. 97. nama iedzīvotāji. Ar ieceri nav mierā arī Tvaika ielā dzīvojošie, nojaušot transporta plūsmas pieaugumu un 9. punktā izklāstīto negatīvo ietekmi.
Tagged with:
 
Personāla atlase